Det gode samarbejde

I Regnbuen har vi tradition for et godt og højt prioriteret forældresamarbejde, hvor I føler jer lyttet til og inddraget i jeres barns dagligdag.

Vi ønsker at skabe den dejligste dagligdag for jeres barn i Regnbuen, og vi ser jer forældre som vores vigtige samarbejdspartner til at opnå netop det.

I skal føle, at vi er på samme hold, og at I altid kan få indblik i jeres barns dag.

Den daglige kontakt er meget vigtig for os

Når I afleverer, kan I for eksempel dele med os, hvis morgenen eller natten har været dum, så vi kender barnets humør og overskud og kan justere os i forhold til dette.

Og når I henter, kan I forvente at få et godt indblik i barnets dag: Søde historier eller hvis dagen har drillet. Vi håber også, at I spørger os, hvis I har noget på sinde.

Jo bedre kommunikationen er mellem børnehus og hjem, des lettere er det at sikre barnets trivsel.

Forældremøde og samtaler giver indblik i barnets Regnbue-liv

Vi har forældremøde for alle forældre hvert år, og vi afholder samtaler om barnet både ved skift i dagligdagen (for eksempel opstart i vuggestue eller skift til børnehave), eller ved behov.

Forældremødet giver et generelt indblik i vores dagligdag med børnene. Og de individuelle samtaler gør det for eksempel muligt for os at finjustere vores praksis i forhold til det enkelte barn.

Hvis du bliver bekymret

Opstår der problemer, hvor du som forælder bliver bekymret, er usikker på eller måske uenig i noget, beder vi dig om først at henvende dig til stuens personale for en snak om situationen.

Vi har igennem årene samarbejdet med rigtig mange forældre med forskellige meninger og holdninger, behov og ønsker og finder det derfor helt naturligt, vi ikke altid ser tingene på samme måde. Ved at tale om tingene, når vi stort set altid frem til en løsning, som alle finder tilfredsstillende.

Hvis du fortsat oplever en bekymring eller uenighed, kan du altid henvende dig til børnehusets leder, som i samarbejde med jer forældre, vil forsøge at finde en løsning.